منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شبکه یعنی چی ؟

قدیما 2 نفر که میخواستن از حال و احوال همدیگه مطلع بشن ، میومدن اوضاع خودشونو روی کاغذ مینوشتن به همراه یه قطعه عکس از خودشون میزاشتن تو یه پاکت میدادن تحویل مامور پست و ارسال میکردن سمت گیرنده ، و و چندین روز یا چند ماه طول میکشید تا برسه به گیرنده.

یه چند وقتی گذشت ، کامپیوتر ها درست شدن و حالا دیگه مردم میتونستن به جای اینکه اطلاعات خودشون رو روی کاغذ بنویسن بیان این اطلاعات رو توی کامپیوتر وارد کنن و نگه دارن.

بعدش تو ادارات یه چلنج پیش اومد ، گفتن ما که اطلاعات رو داریم وارد کامپیوتر میکنیم ، خب بیایم کامپیوتر ها رو هم به همدیگه وصل کنیم تا اطلاعات مستقیم بین خود کامپیوتر ها جا به جا بشه، و اینجوری بود که شبکه درست شد.

خب بعد از ظهور اولین شبکه ها کم کم نیاز های مردم هم بیشتر شد و همینجوری کم کم دیوایس های جدید وارد شدن مثل Hub ، Bridge ، Switch ، Router ، Firewall و Server .

در کنار این دیوایس ها Media های مختلف هم وارد شبکه شدن مثل : انواع کابل شبکه، انواع کابل کواکسیال ، انواع فیبر نوری و انواع روش های بی سیم.


یه مدت که گذشت شبکه ها گسترش پیدا کردن و تعداد کاربرای شبکه هم خیلی زیاد شد. سازمان های استاندارد سازی گفتن اینجوری نمیشه ، ما باید یه سری از شرایط و قوانین رو تعیین کنیم. که آقای میکروتیک که تولید کننده هست و آقای شاتل که اپراتور یا ISP اه و User هایی که میخوان وارد این شبکه بشن ، همگی باید این قوانین و شرایط رو رعایت کنن ، که به این قوانین هم میگیم استاندارد و در کنارشون هم پروتکل ها رو داریم.

شبکه کار کیه ؟

شبکه کار یه هنرمنده که با هنر خودش میاد از مناسب ترین یونیت و مناسب ترین Media و مناسب ترین Protocol استفاده میکنه و یک شبکه رو درست میکنه . تا یوزر ها بتونن خیلی سریع و خیلی راحت Data رو بین خودشون منتقل کنن .

اما با رعایت کردن قوانینی که شما میزارین ، چون بازی دست شماست ، به بازی شبکه خوش اومدین .

دیدگاهتان را بنویسید